Let ve dvou - tandem na paraglidu

je nejjednodušším způsobem pohybu ve vzduchu ( kromě skoku z okna).
Let na dvoumístném padáku se zkušeným pilotem vám přinese úžasný zážitek, nebezpečí tkví nejvíc v možné návykovosti.

Paragliding je velmi závislý na počasí, na síle a směru větru zvlášť.
V podstatě se dá odstartovat buď za bezvětří, nebo větru tak do 5-6 m/s, ale když vítr fouká, musí foukat proti směru startu.
To znamená ? pilot musí sledovat počasí a buď vědět, jak bude foukat v době kdy mají oba zúčastnění možnost letět, ( předpověď je bežně použitelná tak na 3dny dopředu, delší je jen hádání ) nebo v předem vybraný den jet na - tomuto větru odpovídající- startoviště a už jen doufat že vítr bude mít vhodnou sílu.
Samozřejmě, čím větší převýšení, tím je zaručen delší let.

Padák v "mrtvém vzduchu" klesá zhruba 1m/s, takže zjednodušeně, převýšení 100m znamená 100s letu pokud nefouká tak, aby se dalo tzv. "svahovat" nebo právě neexistují výstupné pohyby vzduchu. Po několika stech letů však mám zkušenost, že poprvé je síla emocí pro pasažera naprosto úžasná i s relativně malou výškou letu (Kozákov, 250 - 300 metrů nad zemí) a dobou letu do 10 min.
Eventuelní ne-vynikající podmínky mohou do jisté míry kompenzovat šikovné ruce pilota.

Je možné startovat také s pomocí tzv. „navijáku“ – starty jsou jednodušší, z rovné plochy,většinou na některém z letišť. Tím je -vyjma extrémům- vyřešen problém se směrem a silou větru, takže pravděpodobnost uskutečnění letu je několikanásobně větší, a stejně tak i dosažená výška. Tento způsob startu je však náročnější na techniku a vyžaduje početnější obsluhu. Vyšší cena je v tomto případě vykoupena výrazně častějším provozem, dá se říci že jen málokdy se může stát že by nebylo možné odletět let do jednoho týdne…

V zimních podmínkách se létat také dá, je však často ještě problém s oblačností ? mraky se válí nízko a není vidět dolů, tj. nesmí se letět. Takže na podzim a v zimě je třeba letět hned jakmile zjistíte pohledem s kopce použitelné podmínky, plánování nebývá na nic.
Doporučuji tedy let brzo na jaře, podle stavu sněhu asi od března. Termický let ( s vystoupáním do výšky tak od dubna ) vyžaduje větší koordinaci (pilota a pasažera) a zpravidla ještě vyčkávání na den s "konvekcí"

Start a let v tandemu zvládne běžně pohybově nadaný člověk po krátké instruktáži, v případě tělesně postižených s pomocí dalšího instruktora.
Padák unese až 210 kg a minimální váha pasažera je kolem 35 kg, takže letět může i vaše dítě.

Zde si můžete objednat let na padáku nebo dárkový poukaz.

Díky za důvěru, nashle se těší váš pilot, dlouholetý reprezentant ČR, Mirek radar Stěhula

Tandemové lety

cenik